Stubru Sonic (re)Branding

"De nieuwe StuBru sound klinkt no nonsens en rauw"

Vanaf maandag 28 juni 202 klinkt Studio Brussel anders. Dat komt niet door andere muziek of door nieuwe presentatoren, maar wel door een volledig nieuwe sonic branding van de zender. Aan de knoppen van het nieuwe geluid zit de Gentse studio Klankwerk. “Support your local scene werd voor StuBru tijdens corona belangrijker dan ooit. We zijn heel blij dat we, nadat we jaren met buitenlandse agency's gewerkt hebben, gekozen hebben voor het Gentse Klankwerk,” zegt Karel Decorte, coördinator marketing en branding StuBru.

Bij het nieuwe geluid horen ook twee nieuwe netstemmen. Klankwerk en Studio Brussel kozen voor acteur Jeroen Perceval en zangeres Charlotte Adigéry. Klankwerk ontwikkelde een kenmerkend audiologo voor de zender dat makkelijk transponeerbaar is voor de 5 digitale muziekstreams. Samen met een doordachte keuze in stemmen zorgt dit voor een nieuwe sound die onmiskenbaar Studio Brussel is. “In de pitchfase was meteen duidelijk dat we een uitgepuurde sound wilden voorstellen aan StuBru. We zijn ver weg gebleven van de typische processed sound die alle andere radiostations gebruiken. Daarom zul je geen glitches of de kenmerkende vocal stutters horen. De nieuwe StuBru sound klinkt no nonsens en rauw," zegt Thomas Houthave, creative director Klankwerk.

“Support your local scene werd voor StuBru tijdens corona belangrijker dan ooit. We zijn heel blij dat we, nadat we jaren met buitenlandse agency's gewerkt hebben, gekozen hebben voor het Gentse Klankwerk,”

“Bij Studio Brussel is er niets belangrijker dan muziek. Onze nieuwe jingles moeten dus volledig ten dienste staan van die muziek. Bij deze rebranding was het dan ook de bedoeling om in alles korter, maar herkenbaarder te zijn,” aldus Karel Decorte. De nieuwe sonic branding is vanaf maandag 28 juni te horen op Studio Brussel, en op de digitale muziekstreams De Tijdloze, Bruut, Hooray en UNTZ.

 

Credits

Klant: Studio Brussel
Jan Van Biesen (nethoofd)
Karel Decorte (coördinator marketing en branding)

Rik Boey (verantwoordelijke station sound)
Sander Lambrecht (VRT Radiospotcel)

Agency: Klankwerk
Thomas Houthave (creative director)
Louis Ingelaere (strategie)
Sebastiaan Vandevoorde (composer)
Willem Claessen (composer)